Högtryck på NetOnNet inför fotbollsfesten | PostNord
Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Högtryck på NetOnNet inför fotbollsfesten

Stefan Svensson, NetOnNet

I samband med sommarens fotbolls-VM väntas försäljningen av stora tv-apparater skjuta i höjden. Och det är PostNord som står för hemleveranserna.

Den 14 juni inleds fotbolls-VM då hemmalaget Ryssland möter Saudiarabien. Stora delar av svenska folket kommer att se matcherna. Vissa på sina nya tv-apparater. För historiskt sett brukar försäljningen öka kraftigt vid stora sportevenemang.

– Tekniken utvecklas snabbt samtidigt som alltfler i dag vill ha tv-apparater som är så stora som upp till 82 tum och gärna med OLED-teknik, säger Stefan Svensson.

Han är logistikchef på NetOnNet och för honom innebär en ökad försäljning att alltfler hemleveranser måste leva upp till kundernas förväntningar. Dessa sker i dag, både i Sverige och Norge, i samarbete med PostNord.

– Eftersom de största tv-apparaterna i dag inte ens får plats i en kombibil är det ett måste att kunna erbjuda hemleveranser för att kunna vara ett konkurrenskraftigt alternativ för kunden, säger Stefan Svensson.

Läs mer om hemleveranser.

Det blir också allt viktigare att få sin vara snabbt. I stora delar av landet kan den som beställer sin tv före klockan 22.00 få den levererad inom en till två dagar.

– När kunderna väl fattat beslut om att köpa en dyr produkt vill många ha den väldigt fort, säger Stefan Svensson.

När trycket är som störst riktningssorterar NetOnNet. Det underlättar terminalhanteringen, minskar skaderisken och gör PostNords arbete med hemleveranserna snabbare och enklare.

– Vi sätter också in extra personal om det behövs. Juni är alltid, precis som november-december, en stark månad, säger Stefan Svensson.

Själv kommer han att följa fotbolls-VM så mycket han hinner och det kanske till och med blir aktuellt att köpa en ny tv. Den största Stefan Svensson har hemma i dag är en 55-tummare:

– Jag hoppas på en fantastisk fotbollsmånad och drömmar om en medalj för Sverige.