Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Leveransalternativ

När du som företag ska skicka något är det viktigt att tänka på att dina mottagare själva vill kunna styra över leveransen. Genom våra leveransalternativ erbjuds dina kunder flexibla val.
"För dig som vill erbjuda dina kunder flexibla leveransalternativ."

Erbjud olika leveransalternativ

När försändelsen du ska skicka är klar för leverans får mottagaren en avisering via sms, mejl eller i App PostNord. Därefter kan mottagaren göra leveransval för sin försändelse antingen på webben eller i appen. Skickar du istället en brevavi hittar mottagaren information om var och när paketet kan hämtas direkt på avin. 

Följande leveransalternativ finns att välja mellan:

  • Leverans hem – mottagaren kan välja dag och tid
  • Leverans hem – även om mottagaren inte är hemma
  • Hämta hos PostNord
  • Leverans till ombud.

Var tydlig med leveransalternativen – använd våra standardtexter i din checkout

Dina kunder vill ha information om hur, när och var leveransen sker. Var tydlig med vilka alternativ de har kring leveransen genom att lägga in PostNords standardtexter i din checkout.

Läs mer om flexibel leverans för dina kunder.

Våra leveransalternativ

Hemleverans

Med FlexChange och i PostNord App kan din mottagare välja tid och plats och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat. När mottagaren skriver in sitt postnummer kommer möjliga leveranstider att visas och får då möjlighet att välja den som passar bäst.

Mottagaren kan boka hemleverans, välja dag och tid samt uppdatera tiden för en redan bokad hemleverans. Om mottagaren inte är hemma finns valet att aviseringen går till någon annan, t ex en släkting eller en granne.

Kan vi inte leverera får mottagaren en avisering om var det går att hämta. Följ försändelsen med Spåra brev, paket och pall.

Försändelsen hämtas hos PostNord

Hämta försändelsen själv hos något av PostNords serviceställen. Karta, adress och öppettider visas i appen och på webbplatsen som du kommer till via länken i aviseringen. Här hittar du information om våra serviceställen och öppettider.

Leverans till mottagarens ombud

Mottagaren kan få sitt paket levererat till sitt ordinarie ombud och kan då välja att hämta det när det passar. Paket som väger över 20 kg kan inte levereras till ombud. Den typen av leveransalternativ filtreras bort som alternativ när din mottagare gör sitt val av leverans.

Formulär för företag

Vill veta mer om dina e-handlande kunders valmöjligheter vid leverans?

Fyll i dina uppgifter, så kontaktar vi dig och berättar mer om våra e-handelslösningar.

Är du privatperson och till exempel har en fråga om ditt paket, vänligen kontakta kundservice.