Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Vet du redan allt?

  • Känner du till allt om dina bästa online-kunder?
  • Vet du redan var du kan hitta andra liknande kunder?
  • Vet du var i Sverige, och till vilka slags kunder, andra företag i din bransch säljer mest?
  • Är din budget för marknadsföring och reklam obegränsad?

Grattis! Då kan du sluta läsa här.

För dig som inte är nöjd – utan vill sälja mer, hitta nya kunder och bli mer datadriven i din marknadsföring. Du som vill få ut mesta möjliga av en begränsad marknadsföringsbudget genom att kommunicera rätt budskap till rätt målgrupp, på rätt plats och i rätt tid. För dig har vi på PostNord tagit fram verktyget E-handelsanalys, som du nu har möjlighet att prova på kostnadsfritt under en begränsad tidsperiod. Analysen visar var i landet e-handeln i olika branscher är som störst och hjälper dig nå din målgrupp.

Ingen i Sverige levererar så många e-handlade varor som PostNord: 60 miljoner paket och brev, bara under de senaste 12 månaderna. Vår gedigna kunskap om avsändare och mottagare ligger till grund för E-handelsanalys.

E-handelsanalysen av din kunddatabas presenteras i en skriftlig rapport som ger dig helt nya möjligheter att anpassa din marknadsföring till befintliga och framtida kunder, förklarar Johanna Strande, som är chef för kundanalys på PostNord:

– Du kan också se vad som förenar dina lönsammaste kunder, vad de tjänar, har för intressen, om de har familj, och mycket mer. Och du kan hitta så kallade tvillingar, det vill säga kunder som liknar dem du har, men som ännu inte upptäckt dig.

Verktyget hjälper dig vässa din marknadsföring och öka lönsamheten. Analysen kan också hjälpa dig att återknyta kontakten med kunder som inte handlat av dig på länge, så kallad retargeting. Att ge dem ett bra erbjudande via ett anpassat budskap är ofta en lönsam investering.

Fram till den 29 mars erbjuder vi ett begränsat antal företag möjligheten att dra fördel av en fördjupad e-handelsanalys. Först till kvarn är principen som gäller, så vänta inte för länge. Dina nya kunder finns någonstans därute. Snart vet du vilka de är, var de bor och vad de vill ha.

Grönsaker

Så ska svenska sensationen nå toppen igen

2012 rankades Middagsfrid som ett av de tre svenska företag som påverkade världen mest. Så ska de öka kännedomen igen.

Behind the mind – neurovetenskaplig rapport

Fysisk och digital reklam ger bästa effekten tillsammans

En kombination av fysisk och digital reklam ger bäst effekt.

Kan PostNords analyser hjälpa Rune?

Hur kan Rune nå sina kunder så att de köper mer exklusiv löputrustning i hans butik? Kan någon av PostNords analyser hjälpa honom?

Är du intresserad av en e-handelsanalys?

Fyll i dina uppgifter och ta chansen att få en e-handelsanalys kostnadsfritt.