Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

E-barometern [konsument]

Varje månad gör vi en konsumentundersökning där vi ställer ett antal frågor om svenskarnas konsumentbeteende på nätet. Dessutom har vi ett tema-avsnitt som berör aktuella händelser eller heta områden.

Vi har djupdykt i unpackaging-upplevelsen och har bland annat intervjuat Skincity om leveransens betydelse och hur de arbetar i dessa frågor. Dessutom har vi ställt frågor på temat till svenska folket. Det visar sig att svenska konsumenter, förutom att få reda på när, var och hur deras paket ska levereras, även vill ha en enklare returhantering. Ett exempel på vad de vill ha med direkt i leveransen är en retursedel samt att de gärna vill kunna returnera varor i samma paket som de fick varorna i.

Skincity arbetar kontinuerligt med att förbättra köpupplevelsen för deras kunder, och inte minst leveransen som också blir en allt viktigare del av köpet. Skincity effektiviserar sin supply chain för att kunna upprätta en hög servicenivå mot kund hela tiden. Lyssna på Ylva Pagmen, Supply Chain manager på Skincity, om hur de arbetar med leveranserna och hur de har effektiviserat processerna.

@ebarometern på Twitter och på Facebook får ni även löpande siffror och annan matnyttig information om trender inom e-handeln kopplat till E-barometern. Följ oss gärna där om ni inte vill missa något viktigt!