Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

A till B

Nu förbättrar vi oss

I grunden går vår verksamhet ut på att förflytta saker från A till B på ett så snabbt, smidigt och hållbart sätt som möjligt. Vi inför nu en rad förbättringar. Vissa är små, andra större. Men alla har ett tydligt syfte – att du ska bli nöjd med vår leverans.

Vi har öppnat ytterligare 140 ordinarie ombud och 40 tillfälliga under julperioden. Totalt har vi nu 1 800 paketombud i Sverige.

Vi har uppdaterat appen med BankID vilket gör det snabbare och smidigare för dig eller någon annan att hämta ut ditt paket.

Vi har byggt två nya paketterminaler som kan sortera upp till 16 000 paket i timmen. Det gör att vi kan hantera fler paket i ett snabbare tempo.

Vi har börjat använda oss av AI (artificiell intelligens) för att läsa adresser och tolka annan information på våra paket effektivare.

Vi har också börjat använda oss av AI (artificiell intelligens) för att bli bättre på att förutse och undvika förseningar i våra leveranser.

Vi har börjat scanna alla våra 22 000 brevlådor varje gång de töms.

Vi har infört hemleveranser av pall på kvällstid i några av de största städerna.

Vi har lanserat en tjänst som vi kallar FlexChange där du enkelt själv kan välja när och hur paketet ska tas emot. Vi har öppnat två nya styckegodsterminaler för att öka kapaciteten för större försändelser.

Vi har bytt ut alla sorteringsmaskiner för stora brev mot nya och mer effektiva.

Vi har infört hemleveranser av paket på kvällar.

Vi har infört distribution av e-handlade paket på lördagar till ombud i Göteborg, Malmö, Stockholm.

Vi transporterar fler brev med tåg och färre med flyg vilket har en positiv effekt på miljön.

Vi har skaffat 355 nya elbilar, 800 nya utdelningsbilar och 140 nya lastbilar.

Vi lyssnar på alla synpunkter som vi får in från vår kundservice och via vår app. De utgör en bra grund för att vi ska kunna fortsätta förbättra oss i framtiden.

App PostNord

App PostNord

Följ brev och paket med appen PostNord. Den är nu uppdaterad med BankID så du kan legitimera dig i förväg och snabbt och smidigt hämta ut ditt paket.

Customer service