Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Leveranser till hemmet – avisering och leverans

Hur och när din försändelse aviseras och levereras beror på vilken tjänst avsändaren valt att skicka med.

Avisering

Du kommer att få en avisering när din försändelse är klar för leverans. När du har fått din avisering behöver vi komma överens med dig om tid för leverans.

Om det är dag eller kvällstid du erbjuds beror på vilken tjänst som avsändaren har valt att skicka försändelsen med och var i landet du bor.

Om du inte är hemma och vi har gjort ett leveransförsök så kommer du att få en ny avisering om var du kan hämta din försändelse.

SMS-avisering

Får du en SMS-avi framgår vilka tider du kan välja för din leverans. Du väljer tiden direkt i SMS:et. På avin framgår även om det finns möjlighet för dig att själv hämta ut försändelsen på en utlämningsplats.

E-post- eller brevavi

Får du istället en e-post- eller brevavi kontaktar du oss för att komma överens om leveranstid eller få besked om och var du själv kan hämta det. Kontaktuppgifter finns på avin.

Legitimering

När du tar emot ditt paket hemma behöver du legitimera dig.

Inte hemma vid leverans

Om någon annan ska ta emot din försändelse, ska den personen visa både sin egen och din, mottagarens, legitimation. Det framgår av avin om du istället har möjlighet att hämta försändelsen på utlämningsplatsen.

Kan vi inte leverera får du en avisering om var du kan hämta försändelsen. Du kan alltid följa din försändelse med tjänsten Spåra brev, paket och pall.

Kontakta oss gärna om du har frågor.