MyPack

Med MyPack är ditt paket framme vid privatpersonens ombud nästa vardag* inom Sverige och efter ytterligare någon dag till Norge, Finland och Danmark. Paketet kan hämtas hos våra ombud när mottagaren själv har tid.
 
  • Med MyPack skickar du paket till privatpersoner i Norden.
  • Vi hämtar paketet hos dig och din kund hämtar paketet på sitt närmaste utlämningsställe.
  • Din kund får meddelande via e-post, sms eller brev när paketet finns att hämta.
  • Paketet är framme inom 1-3 dagar, längre leveranstid kan förekomma beroende på vart det ska.
  • Vi har Nordens största nät av utlämningsställen. Därför är vi alltid nära din kund.
  • Vi ansvarar för varuvärden upp till 50 000 kr per sändning. Det går också att teckna en kompletterande varuförsäkring.
  • Varje paket får väga högst 20 kg (max mått är längd 1,5 samt längd + omkrets = 3 m).
  • Tjänsten är miljöcertifierade enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001.
  • Du kan följa paketet hela vägen via Spåra brev, paket och pall.
Via Pacsoft Online kan du boka hämtning, skriva ut frakthandlingar och skapa elektronisk föravisering. Du kan även ta ut rapporter för kontroll och uppföljning.
 
*Till vissa orter/länder gäller längre leveranstid, se exakta leveranstider.

MyPack  och returer till och från Norge

Det är i viss mån andra villkor som gäller när du ska skicka till Norge. Kontakta därför din säljare eller vår kundservice innan du börjar skicka.
 
Skapa handelsfaktura för att skicka MyPack till Norge.
 
Skapa en handelsfaktura för varureturer från Norge.

Tilläggstjänster

Postförskott/COD: Din mottagare betalar för paketet innan det lämnas ut. Pengarna går in på det bank- eller plusgirokonto du angivit.

Föravisering: Din mottagare får meddelande via sms eller e-post om vilken dag paketet kommer att levereras. Gäller MyPack  inom Sverige.

Utökad identifiering: Utökad identifiering används när det är extra viktigt att kontrollera vem som hämtar ut paketet. Utöver namn och adress kontrolleras även mottagarens personnummer innan utlämning via ett ombud. Gäller MyPack inom Sverige.

Valfritt hämtställe:  Du kan välja vid vilket utlämningsställe som mottagaren ska hämta sitt paket.

Ändrat förfogande: Du har möjlighet att göra förändringar i processen innan paketet har nått mottagaren, före utkörning. Till exempel ändring av mottagare eller mottagaradress eller returnering till avsändaren.
Beställning av tilläggstjänsten görs på blanketten som ligger under kundservice – blanketter eller i Pacsoft Online om frakthandlingen skrivits ut där.
Varuförsäkring: Teckna en kompletterande varuförsäkring för paket med innehåll värt mer än 50 000 kr.

MyPack Retur

Gör det enkelt för dina kunder att skicka tillbaka ett paket utan att behöva betala för det. MyPack Retur ger dig full kontroll på dina returer.
 

MyPack Retur är en tjänst som används för att säkerställa din returhantering.

  • Du förser din kund med en returfrakthandling och en instruktion om hur  det går till.
  • Returen lämnas till närmaste ombud för leverans åter till säljföretagets dörr.
 
 
 
 
Kom  igång med Pacsoft

Kom igång med Pacsoft Online

  • Föravisera din sändning
  • Skriv ut frakthandling
  • Spara och följ upp sändningen
© PostNord Sverige AB | Cookies | Integritetspolicy