Analyser och mätningar

Analyser är viktiga både före och efter en kampanj.
 
Inför kampanjen handlar det om att ta reda på mer om målgruppen och rikta budskapet och aktiviteterna rätt. Om ni har ett kundregister kan vi hjälpa er att analysera och gruppera kunderna utifrån var de bor, i vilka kundsegment de viktigaste kunder finns, hur mycket de handlar för etc. 

Efter kampanjen handlar det om att ta reda på hur väl kampanjen fungerade och följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur upplägget kan förbättras inför nästa bearbetning.

PostNords analysverktyg (DM-analys) - Så fick Run de Luxe mer spring i butiken!

En film om Rune, hans butik för exklusiv löputrustning och jakten på kunder. Hur kan han nå dem? Vilka erbjudanden är de intresserade av? Var ska Rune börja? Kan PostNords analysverktyg DM-analys hjälpa honom?
 
Områdesanalys

Områdesanalys

​Lär känna geografin kring dina kunder.
/sv/PublishingImages/176x111-Kampanjmodul-1_5/dm_kundanalys_176x111.jpg

Kundanalys

​Få djupare kunskap om dina kunder.​
Transaktionsanalys

Transaktionsanalys

​Hitta dina bästa kunder.​
/sv/PublishingImages/176x111-Kampanjmodul-1_5/dm_effektmatning_176x111.jpg

Effektmätning

Följ upp och mät dina DR-kampanjer.
Svarsanalys

Svarsanalys

​Analysera svar för ökad effekt.​

kund vid dator

e-handelsanalys

Jämför dig med andra e-handlare i samma bransch.​​

Mer information

© PostNord Sverige AB | Cookies | Integritetspolicy