Analys, DM-mix, resultat och uppföljning

Vårt  DM-analys verktyg ger dig ökad kunskap om din målgrupp och deras beteende. Tillsammans med ett relevant budskap ökar det dina möjligheter att nå ett ännu bättre kampanjresultat.
 
Vi kan hjälpa dig med målgruppskundanalys och urval, förslag till en optimal DM-mix och göra en effektmätning av din kampanj.

Kundanalys och urval

Med en kundanalys kan vi hjälpa dig hitta nya kunder eller ge dig mer kunskap om dina befintliga kunder. Vi kan analysera och gruppera dina kunder utifrån var de bor, hur mycket de handlar för mm. Med den ökade kunskapen om din målgrupp kan vi skapa rätt förutsättningar för att ditt budskap ska nå fram till mottagaren och ge önskat resultat.

Kundanalys

Optimal DM-mix

Genom att kombinera fysiska utskick (adresserat eller oadresserat) tillsammans med digitala kanaler, kan du få en bättre effekt på din kampanj. Vi hjälper dig hitta den bästa kombinationen för just din kampanj.

Resultat och uppföljning

Efter avslutad kampanj är det viktigt att mäta vilken effekt din kampanj hade. Genom vår effektmätning får du en fördjupad bild av hur många som har observerat kampanjen, hur många som har nyttjat ditt erbjudande mm.

Med resultatet från effektmätningen kan du vässa ditt budskap och finslipa din utformning så att nästa kampanj blir ännu bättre.
 
 
 
 
 
© PostNord Sverige AB | Cookies | Integritetspolicy