Program

E-handelsforum 2015
 
Välkommen
PostNords VD och koncernchef Håkan Ericsson om koncernens satsningar inom e-handel.  

Se intervju

E-barometern Q2 2015
Per Ljungberg är kommunikationschef för PostNord Sverige och ansvarig för e-barometern. Här presenterar han aktuell statistik från e-barometern. Del 1.  


Omnichannel Retail in UK (ENG)
Ian Jindal är chefredaktör för Internet Retailing och rådgivare till flera av Storbritanniens ledande detaljhandelsföretag. I en filmad intervju talar han om brittiska detaljhandelsföretags omnimognad och hur brittisk detaljhandel utvecklar sin verksamhet för att möta ökad digitalisering och stärkt konsumentmakt. 

Se intervju​ 

The omnichannel customer in UK (ENG)
Andrew McClelland är Head of Industry Insight på IMRG, den brittiska branschorganisationen för e-handel. Han talar om hur ständigt uppkopplade konsumenter har förändrat britternas konsumtionsmönster och vad det innebär för brittisk detaljhandel. 


Retail in UK 2025 (ENG)  
Kate Ancketill är CEO och grundare av GDR Creative Intelligence och är rådgivare till flera globala detaljhandelsföretag kring innovation och trender inom delaljhandeln. Hon tar oss med på en resa om hur vi kommer att konsumera varor 2025. 

På grund av rättighetsskäl kan vi inte publicera Kates föredrag här, däremot kan du se en intervju.

Cross-border trading UK – focus Nordic Countries (ENG)
Anders Andersen är VD på Etaility AB och kommer bl a att tala om hur brittiska e-handelsföretag expanderar utanför Storbritanniens gränser och hur de ser på Norden som e-handelsmarknad. 


What can we learn from UK? (ENG)
Per Sigvardsson är VD för Granngården och var fram till nyligen COO för Dixon Retail Northern Europe. Han talar om vad nordiska detaljhandelsföretag kan lära av brittiska företags erfarenheter av sömlös handel. 


Panel: How can we meet constantly connected customers in UK? (ENG)
Medverkande: Andrew McClelland, Anders Andersen och Per Sigvardsson.


Mobilt, sömlöst och ökad konsumentmakt – svenskarnas omnimognad
Per Ljungberg är kommunikationschef för PostNord Sverige och ansvarig för e-barometern. Här presenterar han aktuell statisitik från e-barometern. Del 2.


Expansion inom och utom Norden
Ole Vinje ärVD och koncernchef för Nordens största e-handelskoncern - Komplett Group. Han talar om Kompletts erfarenhet av expansion inom och utom Norden. 


Leverans på konsumenternas villkor
Lars Nykvist är VD för Outnorth och deltar i paneldiskussion om vad svensk detaljhandel kan lära av den breittiska marknaden och hur vi i Norden kan möta den allt hårdare konkurrensen från utländska aktörer. 

Se intervju 

Panel: Lärdomar från UK – hur möter vi tuffare konkurrens och ökade konsumentkrav?
Medverkande: Therese Hillman, VD Gymgrossisten, Jenny Vesterlund, e-handelschef Kicks, Sara Öhman, marknadföringskonsult och Arne Andersson, e-handelsexpert PostNord. 


Valfrihet i leveransen – nu ökar vi tempot!
Anders Holm är VD för PostNord Sverige och talar om hur PostNord ökar tempot för att möjliggöra för detaljhandelsföretag att möte konsumenters ökade krav på valfrihet i leveransen och underlätta expansion inom och utom Norden.

Se intervju


Moderator: Anton Johansson, Entreprenör

Twitterpanel: Jenny Vesterlund, e-handelschef Kicks, Sara Öhman​, marknadsföringskonsult, och Arne Andersson, e-handelsexpert PostNord.
​​​​​​​​​​​​​​​​​
 
 
 
 
© PostNord Sverige AB | Cookies | Integritetspolicy