Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
Kundberättelse

ADR-utskick ger Carspect nya kunder

Optimerad administration, personlig brevkommunikation och ökning av nya kunder – med tjänsten ADR via eBrev hos PostNord Strålfors har Carspect uppnått samtliga delar.

Utmaning

  • Prisvärd brevtjänst
  • Minimera administration
  • Nå nya kunder

Lösning

  • ADR via eBrev
  • Strukturerat flöde
  • Personaliserade brevutskick

Effekt

  • Kostnadseffektiva utskick
  • Träffsäkra leveranser
  • Ökning av nya kunder

Utskick når potentiella kunder

För Carspect är fysisk post en viktig kanal när de ska nå ut till nya kunder. Deras cirka sex miljoner utskick per år sätter höga krav på en partner som kan hantera stora volymer till ett bra pris, och med månatliga utskick krävs det även att administrationen fungerar smidigt.

– En stående utmaning är att vi har stora volymer som vi skickar ut en gång per månad. Vi vill att de ska vara hos våra kunder mot slutet av månaden, en månad före deras besiktning, förklarar Linda Taube, pris- och marknadsspecialist på Carspect.

För att kunna nå nya potentiella kunder köper Carspect adresser av Transportstyrelsen, adresser till ägare av personbilar och lätta lastbilar som snart ska kontrollbesiktigas, men det behövs rätt slags utskick för att nå de potentiella kunderna med tilltalande kommunikation.

ADR via eBrev – prisvärd lösning 

Tjänsten innebär att Carspect skickar över filer med adresserna till Strålfors, där informationen behandlas och utskicken skapas, printas och kuverteras. Därefter går breven vidare till PostNord för porto och utdelning. Genom att samla hela flödet på detta sätt har hela kedjan kunnat struktureras upp och ledtiderna kortats ner.  

Tillsammans har de även tagit fram en mall för utskicken där varje brev blir personligt riktat till mottagaren, med registreringsnummer på fordonet som ska besiktigas och adress samt karta till den närmaste besiktningsstationen.   

 – Vi vet att det uppfattas som betydligt mer relevant då. Du vet att det gäller din bil och du vet att den ska besiktigas, säger Linda Taube.  

Optimerad kommunikation ger resultat 

Att använda ADR via eBrev och finslipa hela flödet tillsammans har gett goda resultat hos Carspect.    

– Genom gott samarbete har vi plockat bort onödiga delar och det har gjort att vi kan hålla tidslinjen så kort som möjligt. Vi har haft en bra dialog och förfinat samarbetet för varje månad och varje år, förklarar Linda Taube.  

Den optimerade kommunikationskedjan har resulterat i att leveranssäkerheten gällande både de administrativa leveranserna och postutdelningen blivit hög. Dessutom syns det ett tillflöde av nya kunder.  

Carspect  

Allmänt: Carspect har utfört fordonsbesiktningar sedan 2010 när deras första station öppnades i Tyresö. I dag har de över 110 stationer och över 300 anställda i Sverige, och är ett av de ledande besiktningsföretagen i landet.  

Marknad: Besiktningstjänster, rikstäckande.  

PostNords tjänster: ADR via eBrev. 

 

Man byter däck på en bil.
Carspect skickar stora volymer post varje månad innan besiktning.
Man på verkstad som meckar under en bil.
Nya kunder tack vare Transportstyrelsen och PostNord Strålfors.
Till våra tjänster