Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

PostNord agerar

Tack alla som har lämnat feedback om vår service via PostNord lyssnar. På den här sidan kommer vi varje vecka gå igenom en del av de synpunkter som ni lämnat.

Varför ringer PostNord inte när mitt paket är på väg?

En del av våra kunder undrar varför chauffören inte ringer när hen är på väg hem till dem. Om du får ett samtal eller inte beror på hur avsändaren har valt att skicka ditt paket. I en del tjänster ingår så kallad telefonavisering och i andra inte.

Om en chaufför inte kan leverera ska hen ringa dig som mottagare förutsatt att ditt  telefonnummer finns på fraktsedeln. Det gör det om avsändaren har registrerat numret. Om du då befinner dig i närheten kan ni komma överens om hur paketet ska levereras, men det är viktigt att komma ihåg att paketet alltid måste levereras som avsändaren har bestämt. Det innebär att du till exempel inte kan be chauffören lämna paketet vid dörren om avsändaren vill ha en kvittens av det.

Vi på PostNord vet att det blir allt viktigare för mottagaren att kunna bestämma var och när man får sin leverans. Nu lanserar vi tre val som du kan göra själv när du får en avisering om att en leverans är på väg. Via en länk i aviseringen kan du boka tid och dag för hemleverans, välja att hämta själv eller, för vissa typer av paket, få en leverans fastän du inte är hemma.

När e-handeln ökar allt mer och blir ett naturligt sätt att handla för allt fler kommer fler nya leveranslösningar som vi kanske inte har idag. De behov som mottagare och avsändare har kommer att styra vilka tjänster och lösningar vi och andra aktörer utvecklar.

Aktuella kvalitetssiffror

Vecka 7 presenterade vi kvalitetssiffror för brev och paket under januari 2017. Årets första månad var stabil när det kommer till kvaliteten. Läs mer om kvalitetsutfallet.

Läs även om de övergripande åtgärder som vi vidtog i oktober 2016 för att leveranserna av brev och paket ska fungera bättre.

Fortsätt gärna att lämna synpunkter. Tala om vad du tycker om oss och om det är något med vår service du inte är nöjd med.
 
Om du har frågor eller åsikter om ett enskilt ärende – brev eller paket – så kontakta vår kundservice på 0771-33 33 10 eller via e-post. Vi finns även på Twitter: @PostNordSverige och på Facebook.

Läs mer om hur kvaliteten för brev och paket utvecklas och vad som påverkat vår kvalitet den senaste månaden.
PostNord lyssnar
PostNord lyssnar

PostNord lyssnar

Utöver allt det vi redan gör kommer dina synpunkter hjälpa oss att bli ännu bättre. Här kommer du att hitta mer information om det framöver.
Tala om vad vi kan bli bättre på eller göra annorlunda.