Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Vi arbetar för att du ska bli nöjd

Illustration av en PostNord-anställd som levererar ett paket till ett hem.

Vi försöker hela tiden bli bättre på att leverera. På den här sidan berättar vi om vad vi gör för att förbättra oss. Vi tar gärna emot tips för att bli ännu bättre.

Vad gör PostNord med mina synpunkter?

Ibland får vi frågor om vad som egentligen händer med synpunkter som kommer in. Är det någon poäng med att berätta vad man tycker?

Svaret är givetvis ja, absolut. I PostNord mäter vi löpande och på många olika sätt hur väl våra leveranser fungerar, men allt kan inte fångas i siffror. Vi är beroende av att våra kunder berättar för oss om sina upplevelser för att få syn på sådant som inte kan mätas statistiskt.

Synpunkter kan lämnas till oss på flera sätt, till exempel till kundservice via e-post och telefon eller i PostNords app när du har fått något levererat hem eller till ett ombud.

Alla synpunkter som rör ett visst område skickas till PostNord i det området, där chefen ansvarar för att åtgärda och i förekommande fall återkoppla. Tyvärr är det inte alltid möjligt att säga vad som har hänt i ett enskilt fall, till exempel med en vanlig brevförsändelse som inte går att spåra, men om flera personer i exempelvis Jönköping hör av sig om samma typ av problem är det till stor hjälp för oss i att söka felet och åtgärda det.

Omdömen som lämnas i appen läggs också samman till en helhet och varje vecka går vi igenom dem. Finns det något postombud som alltid har nöjda kunder, då ska de förstås få veta det. Och omvänt, om ett ombud genomgående får sämre omdömen måste vi undersöka vad det beror på och tillsammans med ombudet åtgärda problemet. 

Att gå igenom synpunkterna varje vecka också på en högsta chefsnivå är en del i PostNords fokus på kvalitet. Att identifiera ett problem betyder tyvärr inte att det alltid kan vara löst till nästa vecka. Post- och pakethantering är en avancerad processindustri, och ibland måste man borra lite djupare för att verkligen hitta orsaken. Är det it-stödet som inte är optimalt? Kan det vara något i transporterna som klickar? Eller påverkar en förändring i arbetet på terminalen något som inte kunnat förutses?

PostNord är beroende av dina synpunkter, ju konkretare desto bättre. Om vi inte alltid kan hjälpa dig där och då, så är dina synpunkter alltid till nytta för det långsiktiga arbetet och hjälper oss att bli bättre till nästa gång.

Lämna gärna synpunkter. Tala om vad du tycker om oss och om det är något med vår service du inte är nöjd med.
 
Om du har frågor eller åsikter om ett enskilt ärende – brev eller paket – kontakta vår kundservice på 0771-33 33 10 eller via e-post. Vi finns även på Twitter: @PostNordSverige och på Facebook.