Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

PostNord agerar

Tack alla som har lämnat feedback om vår service via PostNord lyssnar. På den här sidan kommer vi varje vecka gå igenom en del av de synpunkter som ni lämnat.

Genom PostNord lyssnar får vi in många värdefulla synpunkter – både ris och ros – på vår verksamhet. Dessa tar vi till oss vi med stort intresse eftersom de är av stor vikt för vårt förbättringsarbete. Eftersom vår verksamhet engagerar har vi sammanställt en rapport där vi berättar hur vi arbetar.

PostNords medarbetare delar ut allt fler e-handlade paket till Sverige hushåll. Samtidigt blir de fysiska breven allt färre. Det leder till att verksamheten måste ställas om i snabb takt. I rapporten PostNord lyssnar och agerar berättar vi hur vi arbetar för att säkerställa en hög kvalitet samtidigt som vi förändras för att möta kundernas förändrade behov.

Läs rapporten (pdf)

Att fortsätta vara relevanta för sina kunder är ett ständigt pågående arbete för alla företag. Under 2015 påbörjade PostNord den kanske största omstöpningen i företagets långa historia, just för att kunna fortsätta vara svenskarnas förstahandsval vid leverans till dörren. Inom några områden hade vi för bråttom – flera förändringar gjordes parallellt och för snabbt. Det ledde i sin tur till oacceptabla störningar för avsändare och mottagare.

Den nya rapporten beskriver utförligt vad PostNord Sverige har lärt sig av de förändringar som gjordes under 2015 och inledningen av 2016 och hur vi förändrat vårt arbetssätt så att förändringsarbetet kan fortsätta i snabb takt utan för stora störningar i kvaliteten.

Kvalitet kan mätas på många sätt. Hur kunder upplever den är en dimension som behöver fångas upp, och vi har introducerat fler sätt för kunder och postmottagare att berätta vad de tycker. Förutom den traditionella kundservicen finns nu också en app där man betygssätter leveranser samt ett enkelt formulär på webben.

Det är glädjande att så många tar sig tid att berätta att de är nöjda, men självklart finns det de som inte är det. Vi har blivit bättre på att samla in och lyssna på våra kunders synpunkter och på att snabbt agera för att förbättra och anpassa vår verksamhet när vi får reda på att något inte fungerar som det ska. Vi kommer aldrig att slå oss till ro när det kommer till kvalitet och service.  Så fortsätt berätta för oss när leveranser fungerar – och när de inte fungerar.

Vem delar ut kallelser till läkartider och andra brev från landsting?

En synpunkt som vi ofta får in handlar om att vi inte delat ut eller varit sena med att dela ut kallelser till läkare. Det är naturligtvis aldrig ok om kallelser inte levereras i tid och vi ber om ursäkt om det är vi som gjort fel.

I sammanhanget är det viktigt att komma ihåg att en stor del av posten som kommer från många av landstingen delas ut av andra postoperatörer än PostNord. Från 2015 har SKI,Aktuella kvalitetssiffror

Läs om de övergripande åtgärder som vi vidtog i oktober 2016 för att leveranserna av brev och paket ska fungera bättre.

Fortsätt gärna att lämna synpunkter. Tala om vad du tycker om oss och om det är något med vår service du inte är nöjd med.
 
Om du har frågor eller åsikter om ett enskilt ärende – brev eller paket – så kontakta vår kundservice på 0771-33 33 10 eller via e-post. Vi finns även på Twitter: @PostNordSverige och på Facebook.

Läs mer om hur kvaliteten för brev och paket utvecklas och vad som påverkat vår kvalitet den senaste månaden.
PostNord lyssnar
PostNord lyssnar

PostNord lyssnar

Utöver allt det vi redan gör kommer dina synpunkter hjälpa oss att bli ännu bättre. Här kommer du att hitta mer information om det framöver.
Tala om vad vi kan bli bättre på eller göra annorlunda.