Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Konsumenten tar makten över e-handelsleveransen

Konsumenter vill i allt ökad utsträckning själva bestämma var, när och hur en e-handlad vara levereras. Nu blir det i ökad utsträckning möjligt – du kan ta över makten över dina leveranser.

Vi satsar ständigt på att effektivisera för konsumenten. Oavsett var i landet du bor ska leveransen kunna ske på dina villkor. Handeln på nätet fortsätter att växa och det medför förändrade konsumtionsbeteenden, vilket ställer helt nya krav på leveransen.

För att göra e-handeln enklare och bekvämare för mottagaren utökas nu valfriheten vid leverans av oss. Du får en avisering via sms eller mejl, om att leveransen är på väg. Du får tre val för hemleverans och dessa kan göras på webben eller via vår app direkt i mobilen. En länk kommer i aviseringen.

Du kan välja dag och tid för hemleverans. Du kan också välja att få leverans även om du inte är hemma – du kan istället välja att en granne eller släkting tar emot ditt paket. Valet att hämta försändelsen på ett serviceställe finns givetvis också. I appen kan du senare ändra ditt val och till exempel uppdatera tiden för en bokad hemleverans om dina förutsättningar ändras.

Vi har sett att det är just vid hemleveransen som behovet av flexibilitet är som störst och detta är nästa steg i att ge mottagaren mer makt över sina leveranser. Appen förbättras hela tiden och ambitionen är att utvecklas med marknaden och alltid kunna leverera på det sätt som passar mottagaren bäst.

E-barometern

Ladda ner senaste E-barometern. Därefter skickar vi nya e-handelsrapporter till dig direkt när de släpps.