Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Analyser och mätningar

Oavsett om du ska bearbeta dina befintliga kunder eller hitta nya är det bra att göra en analys både före och efter din kampanj.

Gör en analys inför din kampanj för att ta reda på mer om din målgrupp. Gör också en analys efter kampanjen för att ta reda på hur kampanjen gick och vad du kan förbättra till nästa gång.

​Områdesanalys

Gör en områdesanalys när du vill veta mer om ett geografiskt område, till exempel för att ta reda på vilka som bor runt din butik. Områdesanalysen fungerar också bra om du vill se hur stor den potentiella målgruppen är eller hur du kan nå dem.
Läs mer om områdesanalys

Kundanalys

I kundanalysen utgår vi från geografin och dina kunddata. Hur ser dina kunder ut? Hur stor är din potentiella målgrupp (tvillingar)? Var bor de? Hur når du dem?
Läs mer om kundanalys

Svarsanalys

Med hjälp av svarsanalysen kan du få ännu mer insikt om dina kunder, undersöka om svaren stämmer med dina hypoteser och se hur dina kunder agerar på olika erbjudanden. Allt detta innebär viktiga insikter kring vad du kan göra annorlunda i din nästa kampanj.
Läs mer om svarsanalys

Transaktionsanalys

Genom en transaktionsanalys kan du analysera köpmönster, hitta dina mest lönsamma kunder, få en beskrivning av vad som kännetecknar dem och tips på hur du når dem.
Läs mer om transaktionsanalys

E-handelsanalys

Med e-handelsanalysen kan du som e-handlare få information om hur dina kunder ser ut i förhållande till andra kunder inom samma bransch. Vi berättar också mer om vad som kännetecknar branschens kunder, var de bor och hur stor den potentiella målgruppen är.
Läs mer om e-handelsanalys

Effektmätning

En effektmätning ger dig svar på hur bra din kampanj har fungerat. Du får en fördjupad bild av hur många som observerat kampanjen, hur intresserade de är av din produkt och om de kommer att nyttja erbjudandet. Effektmätningarna görs på uppdrag av PostNord av TNS SIFO, ett oberoende företag specialiserat på området.
Läs mer om effektmätning