Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

PostNord MyPack Home

Vi hämtar paketet hos dig och levererar direkt till mottagarens dörr i hela Sverige.

  • Med PostNord MyPack Home, före detta Hempaket, skickar du paket till privatpersoner inom Sverige.
  • Vi hämtar paketet hos dig och aviserar din kund nästa vardag.
  • Mottagaren aviseras via sms eller e-post och kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller för mottagarens ort*.
  • Vi levererar hem till mottagarens dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2–3 timmar. Har du valt tilläggstjänsten 17–21* levererar vi mellan klockan 17.00 och klockan 21.00 på kvällen.
  • Vi tar ansvar för varor upp till ett värde av 50 000 kr per sändning. Det går också att teckna en kompletterande varuförsäkring.
  • Varje paket får väga högst 35 kg (max mått är längd 1,75 m samt längd + omkrets = 3 m).
  • Tjänsten är miljöcertifierade enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001.
  • Du kan följa paketet hela vägen via Spåra brev, paket och pall.

Via Pacsoft Online kan du boka hämtning, skriva ut frakthandlingar och skapa elektronisk föravisering samt teckna en varuförsäkring. Du kan även ta ut rapporter för kontroll och uppföljning.

*Till vissa orter erbjuds leverans endast under dagen. Se vilka leveranstider som gäller.

Tilläggstjänster

17–21: Paketet levereras på kvällen på ett flertal orter mellan 17.00 och 21.00, dock tidigast nästkommande helgfria vardag efter aviseringsdagen. 
När du beräknar leveranstid kan du se om det finns kvällsleverans till orten.

Legitimationskontroll: Legitimationskontroll innebär att paketet lämnas ut till mottagaren eller dennes ombud mot uppvisande av giltig legitimationshandling.

Kvittenskrav: Kvittenskrav innebär att mottagaren inte erbjuds att välja leveransvalet "leverans utan kvittens". Paketet lämnas då ut mot kvittens.

Leveransavisering: Din mottagare får meddelande via sms eller e-post om att paketet är på väg ut.

Utlämningsavisering: Valfri mottagare får meddelande via sms eller e-post att paketet är utlämnat till mottagaren.

Leverans utan kvittens: Paketet kan lämnas ut utan att mottagaren tagit emot försändelsen personligen och kvitterat densamma.

Begränsad mängd farligt gods: Används då du har behov av att skicka begränsade mängder med farligt gods. Mer info om Farligt gods i begränsade mängder, se msb.se.

Ändrat förfogande: Du har möjlighet att göra förändringar i processen innan paketet har nått mottagaren, före utkörning. Till exempel ändring av mottagare eller mottagaradress, returnering till avsändaren eller begära förlängd liggetid till 30 dagar. Beställning av tilläggstjänsten görs på blanketten som ligger under kundservice – blanketter eller i Pacsoft Online om frakthandlingen skrivits ut där.

Varuförsäkring: Teckna en kompletterande varuförsäkring för paket med innehåll värt mer än 50 000 kr. Mer om Varuförsäkring.

PostNord Return Pickup

PostNord Return Pickup, före detta Hempaket Retur, är en tjänst som används för att säkerställa din returhantering.

  • Du förser din kund med en returfrakthandling och en instruktion om hur hämtningen går till.
  • Returnerande kund kontaktar vår transportbokning, vi hämtar efter överenskommelse och levererar godset åter till säljföretagets dörr.
Kom igång med Pacsoft

Kom igång med Pacsoft Online

  • Föravisera din sändning
  • Skriv ut frakthandling
  • Boka hämtning
  • Spara och följ upp sändningen
Till Pacsoft Online