Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

PostNord MyPack Home

Vi hämtar paketet hos dig och levererar direkt till mottagarens dörr i hela Sverige.

Med PostNord MyPack Home, före detta Hempaket, skickar du paket till privatpersoner inom Sverige. Vi hämtar paketet hos dig och aviserar mottagaren via sms eller e-post nästa vardag.
Mottagaren kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller för mottagarens ort*.

Vi levererar hem till mottagarens dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2–3 timmar. Har du valt tilläggstjänsten Har du valt tilläggstjänsten 17–21* levererar vi mellan klockan 17.00 och 21.00 på kvällen.

*Till vissa orter erbjuds leverans endast under dagen. Se vilka leveranstider som gäller.

Med tjänsten Spåra brev, paket och pall kan du följa paketet hela vägen.

Vi tar ansvar för varuvärden upp till 50 000 kr per sändning. För högre värden kan du köpa till en kompletterande varuförsäkring.

Måttbegränsningar

Varje paket får väga högst 35 kg.
Maxmått: längd 1,75 meter samt längd + omkrets = 3 meter.

Miljö

Tjänsten är miljöcertifierad enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001.

Boka och skriv ut frakthandlingar

Via Pacsoft Online kan du boka hämtning, skriva ut frakthandlingar och skapa elektronisk föravisering samt teckna en varuförsäkring. Du kan även ta ut rapporter för kontroll och uppföljning.

Tilläggstjänster

17–21: På ett flertal orter kan paket även levereras mellan 17.00 och 21.00 på kvällen, dock tidigast nästkommande vardag efter aviseringsdagen.
När du beräknar leveranstid kan du se om det finns kvällsleverans till en viss ort.

Legitimationskontroll: Legitimationskontroll innebär att paketet lämnas ut till mottagaren eller dennes ombud mot uppvisande av giltig legitimationshandling.

Kvittenskrav: Kvittenskrav innebär att mottagaren inte erbjuds att välja leveransvalet "leverans utan kvittens". Paketet lämnas då ut mot kvittens.

Leveransavisering: Din mottagare får meddelande via sms eller e-post om att paketet är på väg ut.
 
Utlämningsavisering: En av dig vald mottagare får meddelande via sms eller e-post att paketet är utlämnat till mottagaren.

Leverans utan kvittens: Paketet kan lämnas ut utan att mottagaren tagit emot försändelsen personligen och kvitterat densamma.
 
Begränsad mängd farligt gods: Information om farligt gods i begränsade mängder hittar du på webbplatsen MSB – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.
 
Ändrat förfogande: Du har möjlighet att göra förändringar i processen innan paketet har nått mottagaren, det vill säga före utkörning. Du kan till exempel ändra mottagare eller mottagaradress, bestämma att paketet ska gå i retur till avsändaren eller begära förlängd liggetid till 30 dagar. Blankett för beställning av tilläggstjänsten hittar du under kundservice eller i Pacsoft Online om frakthandlingen skrivits ut där.
 
Varuförsäkring: Teckna en kompletterande varuförsäkring för paket med innehåll värt mer än 50 000 kronor.

PostNord Return Pickup

Med PostNord Return Pickup, före detta Hempaket Retur, gör du och ditt företag det enklare för kunderna att returnera och får själv bättre kontroll på returerna.
 
Du förser mottagaren med en returfrakthandling och en instruktion om hur hämtningen går till.

Mottagaren kontaktar vår transportbokning, vi hämtar på överenskommen tid och levererar försändelsen tillbaka till er.

Kom igång med Pacsoft

Kom igång med Pacsoft Online

  • Föravisera din sändning
  • Skriv ut frakthandling
  • Boka hämtning
  • Spara och följ upp sändningen
Till Pacsoft Online