Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Insikter om modekonsumentens köpresa

Från kunddata och analys, till marknadsföring och leverans – så stärker du ditt företags position med insikter om modekonsumentens köpresa.

Se bilder från seminariet i Göteborg och Stockholm.

Hur viktig är kundinsikt inom leveransen och vad får det för effekt om logistik och kommunikation samarbetar? Leveransen blir en allt större del av köpupplevelsen på nätet och är en stor möjlighet till att kommunicera och bygga vidare på sitt varumärke och relationen mellan företag och kund.

Under seminariet kommer Carin Blom, detaljhandelsanalytiker på PostNord, att presentera insikter om den typiska modekonsumentens köpresa på nätet. Susanne Svensson presenterar resultat från både DR-monitorn och neuromarketing-studien Behind the Mind, och ger er en inblick i hur vi tar emot reklam undermedvetet. Sedan kommer några aktörer inom mode att presentera deras insiktsresa och berätta om vilken effekt det får när logistikavdelningen och kommunikationsavdelningen samarbetar.

Seminarierna ägde rum i Göteborg och Stockholm, den 9 och 10 maj 2017.

"" Carin Blom
"" Susanne Svensson
"" Therese Blom
"" Malin Hultqvist
"" Sara Wimmercranz
"" Sebastian Heimfors

Markus Trautmann, moderator – PostNord

Carin Blom är detaljhandelsanalytiker på PostNord och ansvarar för e-barometern. Under seminariet kommer hon att ge insikter om konsumentbeteendet för modevaror.

Susanne Svensson är Head of Marketing Communication Services på PostNord. Hon kommer bland annat presentera resultat och insikter från PostNords DR-monitor och neuromarketingstudien Behind the Mind.

Göteborg

Therese Blom är CRM Business Developer på Lindex. De är ett av företagen som varit med i studien Behind the Mind, och fått insikter om hur kunder tar emot en del av deras kommunikation.

Malin Hultqvist är VD på Stayhard sedan ett drygt år tillbaka. Stayhard är ett e-handelsföretag som inriktar sig på mode för män. Vi kommer att prata med Malin om hennes tankar om hur man ska lyckas i en bransch med stenhård konkurrens, hur allt från kommunikationsstrategi till lager och logistik är en del av varumärket och hur de bygger lojalitet med sina kunder.

Stockholm

Sara Wimmercranz är riskkapitalist och medgrundare till företaget Backing Minds. Hon har tidigare varit med och startat ehandelsföretaget Footway och sitter i styrelsen för RnB.

Sebastian Heimfors är COO på A–Z, Zlatan Ibrahimovic och Petter Varners sportvarumärke. A–Zs framgång ligger bland annat i deras ständiga fokus på kundens behov och önskemål.