Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Hitta dina mest lönsamma kunder – Transaktionsanalys

När du har tillgång till kundregister och transaktionsdata kan vi hjälpa dig att analysera och gruppera dina kunder utifrån hur ofta de handlar, hur mycket de handlar för och när de senast handlade. Analysen ger dig relevant och effektiv kunskap om deras värde, i vilka kundsegment du hittar dina viktigaste kunder samt var de bor.

Analysen görs i PostNords egna verktyg DM-analys där utvalda data från SCB, Sifos Orvesto Konsument samt livsstilsklassificeringen Conzoom används för att kunna presentera en så tydlig bild som möjligt av dina existerande och potentiella kunder.

I transaktionsanalysen visar vi med hjälp av tabeller och grafer hur dina nuvarande kunder ser ut. Vi beskriver dem även efter conzoomgrupp och -typ och en karta visar i vilka områden de olika typerna/grupperna finns representerade. Vi visar också var du kan nå nya kunder med samma profil.

En viktig dimension i denna analys är att du kan jämföra "bra" kunder med "mindre bra" kunder. Det kan sedan utgöra ett beslutsunderlag för vilken typ av kunder som ska prioriteras samt hur många det finns att bearbeta. Rapporten ger dig ökad målgruppsinsikt och skapar en bra grund för det framtida marknadsföringsarbetet.

Om du vill ha en djupare analys kan du beställa Transaktionsanalys Plus.

Transaktionsanalys

Kom igång med Transaktionsanalys

Hitta dina mest lönsamma kunder.

Kontakta oss