Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Analysera svaren och hitta nya kunder med rätt profil

Vi rekommenderar att en svarsanalys utförs efter varje genomförd kampanj. På så sätt kan du dra lärdomar kring vilka kundsegment som svarade och deras beteende. Vi hjälper er att ta fram rätt kundprofil och uppnå ännu bättre effekt vid nästa kampanj.

Analysen görs i vårt eget verktyg DM-analys där utvalda data från SCB, Sifos Orvesto Konsument samt livsstilsklassificeringen Conzoom används för att kunna presentera en så tydlig bild som möjligt av vilka som agerat på ditt kampanjerbjudande.

I svarsanalysen ger vi med hjälp av tabeller och grafer en fördjupad bild av vilka grupper som svarat bra och mindre bra på din kampanj. Vi beskriver dem även efter conzoomgrupp och -typ och en karta visar i vilka områden de olika typerna/grupperna är representerade. Vi visar också var du kan nå nya kunder med samma profil. Analysen ger dig ökad målgruppsinsikt och skapar en bra grund för det framtida marknadsföringsarbetet.

Svarsanalys

Kom igång med Svarsanalys

Analysera svar för ökad effekt.

Kontakta oss