Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Hitta e-handlare och lär känna dina befintliga kunder genom E-handelsanalys

PostNord har levererat mer än 20 miljoner paket de senaste åren till Sveriges alla postnummerområden. Vi vet inom vilken bransch avsändarna finns och till vilken del av Sverige som varorna levererats. Den kännedomen kombinerar vi med redan kända fakta från Conzoom (livsstilsgrupper) och fakta om befolkning från SCB.

Analysen i PostNords egna verktyg DM-analys visar var du hittar de mest intressanta målgrupperna. Det enda du behöver bidra med är postnumren till dina befintliga kunder. Det finns två stycken nivåer av e-handelsanalys:

Bas – snabbanalys

Vi utgår från dina befintliga kunders postnummer. Utifrån dessa får du veta vilka livsstilsgrupper dina kunder tillhör. Det ger dig ett bra underlag för att ta beslut om vilka av dina befintliga och potentiella kunder du bör bearbeta samt hur du bör kommunicera med dem.

Fördjupning – stor mängd data, djupanalys

Fördjupning innebär en djupanalys av livsstilar och SCB-fakta vilket ger en högre precision vid urvalet av potentiella målgrupper. Du kan välja att analysera en del av din kundbas.

DR – ett effektivt sätt att driva trafik till din webbplats

Vill du veta vilka målgrupper ditt företag ska kontakta för att få nya kunder eller hur du får din målgrupp att besöka företagets webbplats? Flera undersökningar visar att direktreklam är ett effektivt sätt att göra det. Utifrån analysen ges förslag på hur ni bör gå tillväga. Vi har ett brett utbud av DR-lösningar, och kan ge stöd med allt från planering till uppföljning av kampanjen.

Kom igång med e-handelsanalys

Kom igång med e-handelsanalys

Jämför dig med andra e-handlare i samma bransch.

Kontakta oss