Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

”Reklamfixaren är mycket kraftfull”

Davids Radio och TV

Hos kunderna är företaget Davids Radio & TV känt som Davids. Förutom att sälja hemelektronik via butiken i Varberg och genom e-handel, så erbjuder företaget skräddarsydda ljud- och bildlösningar för hemmet.

Nyligen gjordes två utskick via Reklamfixaren till som en del av större kampanjer. Enkelheten och valmöjligheterna gör att Reklamfixaren är perfekt när man vill göra professionella reklamutskick.

– Kampanjerna riktades till utvalda befintliga kunder. Vi har en gedigen adresslista med segmenterade kunduppgifter, vilket ger oss möjlighet att göra riktade kundutskick, säger Bernt-Erik Karlsson, e-handels- och marknadsföringsansvarig på Davids.

– Eftersom det är enkelt att segmentera adresslistor i Reklamfixaren har vi definitivt planer på att komplettera vår lista med den som finns i verktyget. Reklamfixaren är pedagogiskt uppbyggd och enkel att jobba med. Det passar både små och medelstora företag, tycker han.

Davids ger unika erbjudanden till specifika målgrupper. Erbjudandena används i återkommande kampanjer under året för att nå fler. Rea och lagerrensningar är tillfällen då företaget vill nå ut bredare.

– Vi använder lokal press, Facebook samt sms- och brevutskick. Vi har märkt att effekten blir bättre när vi försöker nyttja fördelarna med de olika kanalerna. Med rätt erbjudande och bra adresslista så är Reklamfixaren ett mycket kraftfullt och bra komplement till övriga kanaler.

– Kunderna tycker om att få personliga brev och de uppskattar bra erbjudanden, säger Bernt-Erik.

Davids stabila kundbas uppskattar personliga utskick

– I den första kampanjen som gjordes i Reklamfixaren fick kunderna erbjudande om ett förmånligt digital-tv-abonnemang, och redan första dagen brevet gick ut i brevlådorna fick vi besök i butiken.
En del hade med sig DR:et som vi hade skickat och vi fick även en hel del samtal. Det får man väl säga är en lyckad effekt, säger Bernt-Erik.

Läs om hur du gör ett bra DR, eller börja direkt med att skapa ett reklamutskick.

Till Reklamfixaren​