Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

DR-monitorn 2017

""

Rapporten DR-monitorn bygger på resultaten från en undersökning av svenskarnas attityder till och vanor att ta emot reklam i olika kanaler, främst direktreklam (DR) i postlådan.

Postlådan håller ställningarna som en av Sveriges mest älskade kanaler. Nästan samtliga svenskar, 92 procent, tar hand om innehållet i den varje vardag.

Att själv få välja när och vad man läser ses av en majoritet som direktreklamens största fördel.

Två av tre svenskar tar också aktivt del av erbjudanden och reklam i postlådan, de allra flesta direkt när de sorterar posten.

54 procent av svenskarna sparar också erbjudanden och reklam de tycker är intressant, i snitt i fyra dagar. Man minns den också – bland de som kommer ihåg ett visst tips som de fått via reklam som genererat ett köp, har reklam i postlådan störst hågkomst.

Ladda ner DR-monitorn