Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Reklam och analys

Här kan du läsa mer om hur man kan få igång försäljningen genom att skapa intresse och driva trafik till sin webbshop.

Analysera marknaden

En grundlig analys av marknaden i form av konkurrenter, produktalternativ och trender är ytterst viktig för att kunna bli framgångsrik inom sitt område. Antagligen har man gjort detta redan innan man dragit igång sitt företag, men det är också viktigt med kontinuerlig uppdatering och omvärldsbevakning.

Något som bör göras mer kontinuerligt är kundanalyser, där man genom olika typer av kundanalyser där t.ex. digitala besökare kan personifieras och kopplas till fysiska adresser, kan göra marknadsföringen mer relevant och träffsäker.

Se gärna filmen nedan som handlar om hur våra tjänster för kundanalys och segmentering fungerar.

Marknadsför din e-handel

Marknadsföring anses svårt av många e-handlare. Även om syftet alltid är detsamma kan själva marknadsföringen göras på många olika sätt.

Sökordsmarknadsföring, även kallat SEM som står för Search Engine Marketing, är ett bra sätt för kunden att börja synas på.

Direktmarknadsföring är ett annat bra sätt att synas och säkerställa så hög effekt som möjligt från reklaminvesteringar.
Läs mer om våra reklam och analystjänster.