Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Leverans på kundens villkor

""

Konsumenten vill ha valfrihet. Det ska vara enkelt att välja och det ska finnas fler alternativ att välja mellan. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid köp och leverans.

Låt din kund välja leveransplats

Du som är e-handlare kan med vår tjänst Delivery Checkout ge dina kunder enkla och tydliga leveransalternativ samt möjlighet att välja leveransplats.

Ge möjlighet till utlämning från butik

Har du både e-handel och fysisk butik är tjänsten Collect In-store något för dig. Låt dina kunder välja om de vill hämta sina e-handlade varor direkt i din butik istället för hos postombud. Med hjälp av vår retail-app kan du bli eget ombud för dina kunder. Det ger mer trafik till din fysiska butik och mer frihet till din kund, som kan välja mellan fler ställen än standardutbudet för uthämtning.

Din kund kan använda vår app

Vår app PostNord är en tydlig och lättförståelig app som du använder för att söka efter din försändelse. Appen fungerar även som en fjärrkontroll för paketleveransen, där din kund inte bara kan styra var varan ska levereras, utan också kan hantera tilläggstjänster och returer.

Fler leveransmöjligheter med FlexChange

Efterfrågan på flexibel hemleverans ökar i de nordiska länderna. Med FlexChange kan din mottagare välja tid och plats och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat. I PostNords app eller på webbplatsen kan mottagaren boka hemleverans, välja dag och tid, och uppdatera tiden för en redan bokad hemleverans. Om mottagaren inte är hemma finns valet att aviseringen går till någon, t ex en släkting eller en granne.

Säkrare och flexiblare utlämning med digital identifiering

Digital identifiering är ett säkert alternativ till den fysiska legitimationen. För mottagaren innebär det fler och flexiblare möjligheter att hämta ut sina paket och det gör det även enklare att hämta åt någon annan. Digitalt ID är en tilläggstjänst för MyPack Collect och gäller för mottagare i Sverige.

Större valfrihet och leveranser innanför dörren med digitala lås

Snart kan mottagare av e-handlade paket välja att få sina varor levererade direkt innanför dörren. Det nya leveranssättet är framtaget av PostNord och ASSA ABLOY.  
Tillsammans med e-handlarna Jollyroom, Apotea och Komplett driver vi under våren och sommaren ett pilotprojekt där utvalda hushåll får testa leveransalternativet.
Vi siktar på implementering under 2017. Leveransalternativet kommer att finnas i Delivery Checkout och FlexChange.