Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

e-barometern

Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska e-handelns utveckling. Resultatet presenteras varje kvartal i rapporten e-barometern.

Nu är e-barometern årsrapport 2016 ute! Du kan ladda ner den här, och får sedan alla våra e-handelsrapporter direkt när de släpps. 

Rapporten kommer att öppnas i ett nytt fönster, men vi skickar den även med e-post.

Missa inte livesändningen från vårt frukostseminarium på torsdag 23/2. Se på Twitter eller Facebook med start klockan 08.30.

Ladda ner e-barometern årsrapport 2016

Om e-barometern

E-barometern publiceras en gång per kvartal. Den innehåller siffror över e-handelns omsättning och tillväxt tillsammans med undersökningar bland konsumenter och e-handelsföretag kring olika teman. E-barometern baseras på information som samlats in från svenska detaljhandelsföretag med försäljning över internet (både från kedjor och renodlade e-handelsföretag).

Rapporten baseras också på ett antal konsumentundersökningar som har genomförts med hjälp av Kantar Sifos webbpanel. Alla undersökningar är gjorda med ett riksrepresentativt urval av Sveriges befolkning i åldrarna 18–79 år. Webbundersökningarna är representativa för de 95 procent av Sveriges befolkning som har tillgång till internet. I löptexten benämns dessa oftast som konsumenterna eller svenskarna. Mer information om undersökningarna hittar du i metodavsnittet i rapporten.