Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

e-barometern [konsument]

e-barometern [konsument]

E-barometern [konsument] ersätter vår tidigare månadsanalys och beskriver svenskars konsumtionsbeteende på nätet. Den ska bidra till att öka kunskapen om hur köpbeteendet förändras över tid och var vi står i digitaliseringen av det svenska detaljhandelslandskapet. Rapporten kommer att släppas en gång i månaden.

Rapporten beskriver utvecklingen av e-handeln under den senste månaden, jämfört med samma period förra året. Den baseras på en konsumentundersökning med frågor om allt ifrån konsumtion på nätet – vad och varifrån man handlar – till själva leveranserna.

Vid varje släpp hålls även en livesändning via @ebarometern på Twitter och Facebook. Där får ni även löpande siffror och annan matnyttig information om trender inom e-handeln kopplat till e-barometern. Följ oss gärna där om ni inte vill missa något viktigt!

Se livesändning med Carin och Arne på Twitter, från släppet den 3 mars.

Ladda ner e-barometern [konsument]

Samtidigt blir du prenumerant på alla våra e-handelsrapporter, vilket innebär att vi skickar nya rapporter till dig direkt när de släpps.