Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Öka din försäljning under Black Friday!

Black Friday har blivit en av de största handelsdagarna i Sverige. Förra året uppmärksammade de flesta svenskar dagen, och tre av tio fyndade reavaror under Black Friday till ett sammanlagt värde om 3,6 miljarder kronor.  I år infaller Black Friday den 24 november.

Tips inför Black Friday:

  • Börja planera i tid!
  • Se till att kommunicera med leverantörer och kunder samt alla där emellan för att hantera förväntningarna.
  • Kontakta logistikleverantören i god tid och planera upphämtning av paket.
  • Fånga in nya kunder, planera för att de ska fortsätta handla, dvs ha en lojalitetsplan.
  • Marknadsför dig i tid och i relevanta kanaler – det är stor konkurrens och den som planerar väl blir mest framgångsrik.

Vill du öka din försäljning?

  • Vi kan hjälpa dig att driva trafik till din butik och webbplats.
  • Vi har tagit fram speciella Black Friday-erbjudanden inom tjänsterna ODR, ADR, DR-tryck, analys, köp av adresser och digitala tjänster.

Kontakta oss om du vill veta mer om hur du kan öka din försäljning under julhandeln. Fyll i kontaktformuläret, så diskuterar vi ditt behov.

Black Friday har flyttat fram julhandeln och är idag startskottet för årets viktigaste försäljningsperiod. Med våra tjänster inom direktmarknadsföring, från målgruppsanalys till utskick, marknadsför du dina produkter och tjänster mot såväl befintliga som potentiella kunder inför Black Friday.

Fakta om Black Friday 2016*

  • Svenskarna handlade reavaror för 3,6 miljarder, vilket är cirka 1,3 miljarder mer än året innan och en ökning med 59 procent.
  • 94 procent av Sveriges befolkning uppmärksammade att det var Black Friday fredagen den 25 november 2016.
  • 29 procent av svenskarna handlade varor för i genomsnitt 1 817 kronor.

* Källa: Black Friday-undersökning 2016, PostNord

Mikael Karlsson, Teknikmagasinet

"Vår e-handel växte explosionsartat"

Teknikmagasinet analyserade sin målgrupp, kombinerade kanaler och såg ”en tydlig ökning på nästan alla parametrar”.

Läs hela artikeln