Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Elektroniska fakturaunderlag

Vill du få mer tid till kärnverksamheten? Minska företagets pappershantering? Få bättre överblick över kostnader för företagets brevutskick?

Introduktion

Med Elektroniska fakturaunderlag förenklar du inlämningen av brev och tidningar. Du skapar fakturaunderlag och skickar dem via internet. En transportsedel skapas automatiskt. Det är bara att skriva ut och skicka med dina försändelser vid inlämning. Du kan börja använda tjänsten genom att skapa konto på postnord.se.

Fördelar med Elektronisk fakturaunderlag:

  • Effektivare administration
  • Bättre överblick – enklare uppföljning
  • Sparar tid

Ändrade leveranstider för utrikes sändningar till Danmark

Nya sändningsgränser gäller från och med 1 januari 2017 för utrikes sändningar till Danmark. Läs mer om hur ändringen påverkar val av artikel och märkning av lastbärare.

Vanliga frågor

När du lärt dig använda mallar så sparar det dig tid. Ni har alltid tillgång till era insända fakturaunderlag (följesedlar) och kan genast se om vi ändrat något. Ni kan också skriva in Fakturatext samt exportera till en Excel-fil för bearbetning.

Alla med ett kreditavtal på brevtjänster

Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn, klicka på "Glömt lösenord" och ange den e-postadress som du har registrerat. Går det inte så kontakta kundservice på 0771-33 33 10.

Logga in på Elektroniskt fakturaunderlag. Under Lägg till/ändra sparade uppgifter finns det en funktion för kundnummerkonvertering under Lägga till/ändra företagsuppgifter.

Så snart din anmälan om ändring slagit igenom hos oss så ändras det automatiskt då systemet kontrollerar dina företagsuppgifter mot våra kundregister.

Är du tex ett tryckeri så måste du registreras i vårt system som sådan. Tag kontakt med din säljare eller med kundservice 0771-33 33 10. När detta är klart så logga in på Elektroniskt fakturaunderlag. Under Lägg till/ändra sparade uppgifter - så kan du Lägga till/ändra företagsuppgifter.

Kontakta kundservice så hjälper de dig att makulera den. Ring 0771-33 33 10.

Kontrollera att en skrivare är rätt installerad på din dator. Den skrivare som är satt som standardskrivare kommer systemet försöka att skriva ut på.