Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Fakturan som kommunikationskanal

Man läser tidning i soffan

Vi följer löpande svenskars attityder och preferenser till fysisk och digital kommunikation, både utifrån ett avsändar- och ett mottagarperspektiv. Vi samlar resultaten i rapporten Mottagarmakt.

​Undersökningen visar att det finns många fördelar med att ta emot viktig information som brev. En pappersfaktura ger kunderna en bättre kontroll och betalas snabbare vilket påverkar företagens likviditet positivt. Åtta av tio svenskar tar aktivt del av information och erbjudanden som kommer med fakturan. Fakturan kan också fungera som en stark kanal för att bygga kundlojalitet med bland annat specifika erbjudanden.​

Beställ rapporten Mottagarmakt